Monday, April 05, 2010

Salam Kerinduan buat Hamba Allah

Salam buat Sahabat-sahabat diluar sana.
Alhamdulillah hari ini Allah panjangkan lagi usia kita.Allah masih kekalkan lagi 2 nikmay yang terbesar dalam diari hidup kita sebagai hambaNya iaitu nikmat Iman dan nikmat Islam..Allahuakbar..hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui isi hati hamba2Nya.
Ya Allah, jadikanlah segala kesakitan dan kesusahan dalam hidupku ini sebagai Kaffarah segala dosaku ya Allah. Moga apabila aku berjumpa denganMu, tidak ada lagi 'hutang' yang masih belum terlunas dhadapanMu. Yang apabila berhadapan denganMu ya Allah..tidak ada gunanya lagi penyesalan. Ya Allah..jadikan aku hambaMu yang dapat menggalas segala amanah dan tanggungjawab telah diletakkan kepadaku sebagai seorang anak kepada Ibu bapaku, sebagai seorang suami kepada isteriku, sebagai seorang abang sulung kepada adik-adikku, sebagai seorang daie kepada sahabat kenalanku dan juga sebagai insan kerdil dihadapnMu ya Allah.

Hidup ini terlalu singkat untuk dikalahkan oleh nafsu. Ayuh..kenapa mesti aku lemah disaat tubuh badanku masih mampu berdiri dan berjalan..Jangan diikutkan sanagat perasaan malas yang ada dihati ini. Ayuh..Mujahid Islam..maju kehadapan...
Islah Nafsaka Wad'u Ghairaka

No comments: